Zegarki od zegarmistrza
Odbiór osobisty:
88-100 Inowrocław,
Królowej Jadwigi 21
Tel. 730-949-730, e-mail:

Każda dostawa kurierem - G R A T I S !

Certina

Certina jest szwajcarską firmą znaną od wielu lat na naszym krajowym rynku i rozpoznawaną jako produkującą uznanej jakości zegarki. Została ona założona w 1888 roku przez braci Adolfa i Alfreda Kurth. Siedziba firmy znajduje się w małej miejscowości w szwajcarskiej Jurze – w  Grenchen. 
Tak rozpoczęty opis historii firmy, można byłoby prowadzić dalej w podobnej formie, opisując jej dzieje i osiągnięcia przez kolejne lata i dziesięciolecia. Tego typu zapisy można jednak znaleźć w wielu miejscach, dlatego w naszym opracowaniu spróbujemy wskazać pewne charakterystyczne dla firmy działania i identyfikujące ją osiągnięcia, oczywiście podpierając się konkretnymi, znanymi na rynku zegarkami.

Duma z rodowodu firmy, przywiązanie do miejsca i tradycji, wierność przyjętemu przesłaniu, to drogowskazy, którymi możemy kierować się przy publicznym przedstawieniu tej marki.
Dla pierwszego modelu zegarka wykonanego w pełni przez braci Kurth przyjęta została nazwa Grana, której rodowód odnajdujemy w łacińskiej nazwie rodzinnej miejscowości – Granacus.

Miejscowość ta jest macierzystą dla marki Certina, przez cały czas jej działalności na zegarkowym rynku. Także z łaciny wywodzi się nazwa firmy, przyjęta w późnych latach czterdziestych poprzedniego wieku. To wtedy, wraz z włączeniem się do pracy nowego pokolenia braci Kurth, firma Gebr. Kurth AG. zmieniło nazwę na Certina (Certus – z łac. pewny).

W 1918 roku mały przy domowy zakład zostaje przekształcony w prawdziwą fabrykę zegarków zdolną do produkcji każdej części do zegarków Grana.

Z okazji 50 lecia firmy zostaje zmieniona nazwa marki. Nowa nazwa Certina pochodzi od łacińskiego słowa „certus” (pewność, odpowiedzialność). W tym okresie czasu firma zatrudnia 250 pracowników i poszerza swą działalność na zagraniczne rynki. W roku 1955 Certina uznawana jest za jedną z najbardziej nowoczesnych i najlepiej wyposażonych fabryk zegarków w tym czasie. Zatrudnia 500 pracowników, którzy dziennie produkują 100 sztuk czasomierzy.

Początki firmy Certina, jako nowej marki, mimo wielu sukcesów potwierdzonych oficjalnymi i różnorakimi nagrodami handlowymi (medale targowe: Mediolan w roku 1906, Bruksela w 1910 czy Berno 1914) wcale nie były łatwe, wobec działającej już na rynku konkurencji. Dla przybliżenia filozofii tworzenia zegarków najlepiej posłużyć się sloganem wskazanym przez jednego z założycieli - Alfreda Kurtha: „Jakość za umiarkowaną cenę”. To motto działalności przyjęte tuż po założeniu firmy, obowiązywało przez cały czas jej obecności na rynku, a jego zasada jest przestrzegana także i dziś. W kręgu filozofii działania firmy mieści się także znaczenie nazwy marki, wskazujące na pewność co do jakości wyrobu i zaufania do marki.

W roku 1959, poprzez wprowadzenie specjalnego systemu zapewniającego wyższą, w stosunku do innych standardowo wykonywanych, szczelność zegarków - Double Security DS System, firma zajęła miejsce lidera w przemyśle zegarmistrzowskim. Krok ten był równoznacznym ze związaniem się z wymagającymi wysokich parametrów zegarków zajęciami eksploracyjnymi i sportowymi. Góry i woda wspinaczki i nurkowanie. Podwodne eksperymenty prowadzane przez Marynarkę Wojenną USA, wyprawy na Spitzbergen i Kilimandżaro, Himalaje z Dhaulagiri (8222 m), Mount Orge (7285 m) i oczywiście z Mount Everestem. Samochodowe rajdy, ale także specjalne testy zegarków przeprowadzane z użyciem samochodu (zegarek Certina zamocowany do opony samochodu biorącego udział w zawodach). Różnorakie dyscypliny sportowe, ale także testowanie zegarka zamkniętego w hokejowym krążku, uderzanym przez znanego hokeistę, to przykłady doskonałych działań marketingowych firmy.

Patrząc już typowo historiograficznie, trzeba zauważyć, że dzięki wytężonej pracy firmy i jej lokalnych dystrybutorów, po Drugiej Wojnie Światowej firma sukcesywnie i znacząco marka umocniła swoją pozycję na rynku światowym, będąc reprezentowaną na 75 najważniejszych z nich. Nie można pominąć także momentu kryzysu w zegarkowej branży, który dobrze pozycjonowaną markę ulokował w grupie ASUAG, będącej bazą do stworzenia koncernu SMH Group, przemianowanego w roku 1998 na Swatch Group.

W naszym kraju Certina była jedną z najlepiej reprezentowanych marek, choć jej obecność zależna była od tylko sporadycznych zakupów zegarków jedynej uprawnionej do takich czynności - państwowej firmy Jubiler. Pole do popisu zostało stworzone po gospodarczym otwarciu się naszego rynku w latach osiemdziesiątych poprzedniego wieku, ale zdecydowane umocnienie pozycji marki nastąpiło po rozpoczęciu działalności oddziału firmy Swatch Group w Polsce. Dopiero w tym momencie zegarki Certiny, prezentujące zawsze wysoką „jakość za umiarkowaną cenę”, mogły udowodnić swoje rynkowe możliwości.
Wizytówką producenta są sportowe i klasyczno-sportowe modele zegarków. Na naszym rynku szczególne znaczenie miała współpraca promocyjna z zespołem Forumły 1 - BMW Sauber i indywidualnie z jego kierowcą Robertem Kubicą. To właśnie Robert Kubica dzięki swojej rozpoznawalności w grupie najszybszych kierowców i pozycji tych samochodowych sportów w świecie, stal się przez kilka lat najlepiej rozpoznawalną twarzą marki Certina i to nie tylko w Polsce. U nas, jego obecność w zawodach Formuły 1 spowodowała niesłychany wzrost zainteresowania się tą dziedziną sportu, a kontrakt reklamowy został przez wszystkie trzy strony umowy doskonale spożytkowany. Dzięki takim krokom Certina mogła umocnić pozycję lidera w swojej klasie zegarków. Także dzisiaj, mimo braku swojego polskiego ambasadora, marka nie tylko utrzymuje tę wysoką pozycję na rynku, ale wręcz ją poprawia.

Wszystkie damskie i męskie zegarki Certina zakupione w naszym sklepie posiadają 2 letnią gwarancję i zapakowane są w oryginalne opakowania.

JESTEŚMY AUTORYZOWANYM PRZEDSTAWICIELEM MARKI CERTINA – Sprawdź Nasz CERTIFIKAT
http://www.certina.com/Contact---Support/Search-Retailer/Search-By-Country.aspx